Thursday, June 16, 2011

Koleksi Duit Syiling

GAMBAR KOLEKSI DUIT SYILING SAYA
Duit syiling 50 sen BERPARIT / TERBELAH TEPI (security edge) TAHUN 1967, 1968, 1969 SET LENGKAP.
This $1 coin got a mintage of 2,378,995 and the price for brilliant uncirculated is just around $10 malaysian ringgit.
Koleksi Syiling RM1 gold. (depan) Tahun 1995.
10 SEN 1990 EXTRA DOT Mana tempat yang dikatakan EXTRA DOT..? Cuba lihat di nombor 9.
Koleksi $1 Duit syiling 30 th merdeka TH 1957 - 1987
RM5, 1971 TUNKU ABDUL RAHMAN PUTRA AL-HAJ
RANCANGAN MALAYSIA KE-3
Duit 10 cent Euro. syiling saya dapat daripada suami saya, suami saya pulak dapat masa dia belajar di Perancis dulu. Duit ni sangat comel....ada gambar persis perempuan..terdapat bintang2 di sekelilingnya.
Ini adalah sebahagian sahaja daripada gambar duit syiling yg saya ada. Saya akan upload lebih banyak gambar lagi pd masa kelak untuk tontonan semua serta memuatkan info lebih banyak tentang coins/banknotes ini.
Jadi, rajin-rajinlah mengunjungi blog saya ini. (^__^)
Terima kasih.

7 comments:

  1. Wow, Sis ada $1, duit syiling 30 th merdeka. Kalau sis jual mesti tinggi nilainya.

    ReplyDelete
  2. Wow... pengumpul duit pula ko ar... Hehe... Bagus2! Satu hobi yang sihat... Teruskan hobi ini... Yeahhh...

    http://adcinanam.blogspot.com
    http://adcinanam.weebly.com

    ReplyDelete
  3. waaa.a siuknya minat kolek2 gini...
    :)..

    ReplyDelete
  4. saya ada 1 sen tahun 1979 dan 1976

    ReplyDelete
  5. papehal le emel kt rakionnerd@yahoo.com

    ReplyDelete
  6. Salam. Sy berminat la dgn 50sen belah tu. Jual ka tu? Emel sy kalo mo jual ar :) pian84@hotmail.com

    ReplyDelete

Rakan Blogger

SEO